tarahisite :: گزیده مقالات

عوامل فراری شدن کاربران سایت: اگر بر روی سئو وب سایتتان کار می کنید تا آن را گسترش دهید، قطعا یکی از روش ها تحلیل رفتار کاربران وب سایت شماست. این بدان معنی است که کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند ممکن آیا در وب سایت شما ماندگار می شوند یا به سرعت از آن خارج می شوند و نباید از مدت زمان حضور کاربر در وب سایت فاکتور گرفت و حتما باید این موضوع را بررسی کرد. به فرض مثال اگر کاربران وب سایت شما کمتر از ۳ دقیقه در وب سایت مانده و از آن خارج می شوند این موضوع اصلا جالب نیست و باید دلیل آن را بیابید. در آویناوب این مطالعه را در چندین بخش ادامه خواهیم داد.

محتوای منسوخ

عکس ها لود نمی شوند؟ محتوای فلش دارید؟ نوشته های شما بروز نیستند؟ اسلایدر سنگینی روی وب سایتتان دارید؟ سرعت لود وب سایتتان پایین است؟ چیدمان مناسبی ندارید؟ ابزارهای زیادی دارید که همه باید لود شوند؟ بیشتر محتوای وب سایت شما عکس است؟
 ادامه مطلب





کسب و کار اینترنتی : در کسب و کارهای اینترنتی نیز ممکن است مانند دیگر کسب و کارها اشتباهاتی از ما سر بزند که از دید خودمان صحیح هستند و یا اینکه از انجام خیلی از کارهایی که به رونق کسب وکارمان کمک می کنند چشم پوشی کنیم و آن کارها را بی اهمیت بدانیم.

در این آموزش می خواهیم به بررسی اشتباهاتی که در کسب وکارهای اینترنتی رخ می دهند و رایج هستند اشاره کنیم. قبلا نیز در زمینه های تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی مقالاتی از قبیل 4 راز برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار اینترنتی ، 5 تکنیک تبلیغات برتر در بازار رقابتی و… ارائه کردیم در صورت تمایل به این صفحات رجوع کنید.

استفاده از برند جدید برای کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

خیلی از افرادی که کسب  کار اینترنتی برای فعالیت و برندشان راه اندازی می کنند از اسم ها و برندهای جدیدی برای کسب و کار اینترنتی خود استفاده می کنند در صورتی که بهتر است از همان برندی که مردم آن را می شناسند و محصولات و خدماتشان را به مردم ارائه می کردند استفاده کنند. پس اگر برندی خوشنام و معروف هستید و مردم زیادی شما را می شناسند بهتراست از همان برند خودتان برای کسب و کار اینترنتی هم استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

عدم شناخت رقیب های تجاری

همیشه باید رقیب های تجاری خود را زیر نظر داشته باشید و از وجود آنها غافل نشوید. چرا که با شناخت رقیبانتان می توانید از نقاط قوت و نقاط ضعف آنها مطلع شوید و برای پیشرفت خود بهره بگیرید.

عدم استفاده از ایمیل سفارشی

یکی از نکات بسیار مهمی که می تواند باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی و افزایش اعتماد کاربران شود استفاده از ایمیل سفارشی است که خیلی از افراد به آن بی توجه هستند . باید در نظر داشته باشید که استفاده از ایمیل سفارشی در کسب و کارهای اینترنتی باعث ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبین می شود.
ادامه مطلب





آیا وبسایت شما از نظر گوگل، واکنشگرا و منطبق با استانداردهای mobile friendly است؟

امروزه با همه گیر شدن استفاده ار فضای اینترنت و به همراه آن دسترسی آسان از طریق تمامی دستگاه ها مانند موبایل ها وتبلت ها به اینترنت، وب مستر ها باید بدانند که حتما لازم است سایت های واکنشگرا ارائه دهند. زیرا گوگل در اطلاعیه ای اعلام نمود که در صورت ریسپانسیو نبودن وب سایت ها و عدم پشتیبانی آن ها توصط دستگاه های مختلف رنک آن سایت را پایین خواهد آورد. گوگل ابزار page speed tool را برای اندازه گیری سرعت و قابلیت های سایت ها ارائه نمود سپس ابزار page speed insights  را به منظور بررسی استاندارد های mobile friendly یک وب سایت ارائه نمود. و در حال ارائه نمودن الگوریتم جدید خود به نام Mobilegeddon  می باشد. شما می توانید با رفتن به این سایت https://developers.google.com  وب سایت خود را از نظر طراحی سایت واکنشگرا بودن بررسی نمایید. در حال حاضر تمامی وب مستران و سئو کاران از این ابزار استفاده می نمایند و در حال بررسی واکنشگرا بودن وب سایت های خود هستند و سپس منطبق کردن آن با این استاندارد می باشند. در حال حاضر گوگل تاکیید خاصی بر mobile friendly بودن وب سایت ها دارد.

مشکلات تطبیق بر الگوریتم های mobile friendly گوگل

گوگل الگوریتم منطبق بودن وب سایت ها بر دستگاه موبایل یا همان mobile friendly را در ۲۱ آپریل منتشر نمود. این الگوریتم به گونه ای کار می کند که روی نتایج جستجو های انجا شده توسط مبایل فعالیت می کند. پس از روی کار آمدن این الگوریتم و ابزار mobile friendly  وب سایت هایی که ریسپانسیو نبوده و با موبایل متناسب نباشند جایگاه خود را در رتبه بندی موتور های جستجو از دست می دهند و در نتیجه بازدید و کاربران بسیار کمی خواهند داشت. و بالعکس آن وب سایت هایی که این استاندارد را رعایت نموده اند در رتبه بندی موتور های جستجو جایگاه بالایی خواهند داشت. و در نتیجه کاربران زیادی را به سمت خود جذب می نمایند که در بازار رقابتی امروز بسیار مهم می باشد.

چگونه سایت خود را برای نمایش در موبایل آماده نماییم؟

این ابزار (page speed insight) به وبمستران و طراحان سایت کمک می کند تا سایتی ریسپانسیو را رائه دهند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این ابزار صفحات مبنی بر چگونگی بازدید سایت را تنها توسط کاربران واقعی آنالیز می نماید و در واقع از قواعد فایل robots.txt و ربات های گوگل استفاده نمی نماید. اما احتمال می رود این سیستم نیز در آینده نزدیک توسط گوگل ارائه شود که تا زمانی که بر فرض مثال محدودیتی در فایل robots.txt وجود داشت، ربات های گوگل برای تشخیص اینکه این سایت مطابق با استانداردهای mobile friendly است یا خیر دچار مشکل نشوند.

برای اینکه ابزاری در اختیار داشته باشید که از ربات های گوگل تقلید کند و فیل های مهم در robots.txtt را پیدا نماید، می توانید از ابزار Mobile Friendly استفاده نمایید.

برای استفاده از این ابزار، ابتدا وارد سایت Mobile-Friendly Test شوید و نام دامنه سایت مد نظر را در کادر مشخص شده تایپ نمایید.

واکنشگرا

نتیجه با یک پیغام قرمز و یا  سبز رنگ به شما نمایش داده خواهد شد و به شما نشان می دهد که  سایت آنالیز شده ریسپانسیو و مطابق با استانداردهای نمایش مناسب محتوا در صفحات دستگاه های مختلف موبایل ها  و تبلت ها  می باشد یا خیر.
ادامه مطلب





Page Authority و Domain Authority در سئو سایت فاکتور های غیر رسمی سئو می باشد. همانطور که می دانیم  با توجه به توقف به روز رسانی page rank توسط گوگل این دو فاکتور نقش بسیار مهمی پیدا نمودند. Page Authority و Domain Authority به معنای اعتبار صفحه و اعتبار دامنه سایت می باشد و توسط شرکت MOZ ارائه شده است. برای بررسی این دو فاکتور برای وب سایت خود می توانید از سایت های moonsy یاopensiteexplorer.org استفاده نمایید.

بررسی فاکتور های Page Authority و Domain Authority در سئو سایت

 

Page Authority و Domain Authority در سئو سایت

Domain Authority

همان طور که گفتیم برای بررسی این دو فاکتور می توانید از سایت opensiteexplorer.org استفاده کنید. در این ابزار به دامنه سایت شما از بین ۰ تا ۱۰۰ اعتبار داده می شود و هرچقدر این عدد به ۰ نزدیک تر باشد دامنه از ارزش پایین تری برخوردار است و هرجقدر به ۱۰۰ نزدیکتر باشد با ارزش تر است و دارای اعتبار بیشتری می باشد. این مقدار همان اعتبار سایت (Domain Authority) می باشد و این مقدار از نظر الگوریتم های MOZ تعیین و ارائه می شود.
نکته: برای افزایش مقدار Domain Authority سایت خود می توانید لینک سازی های مفید برای سایت خود انجام دهید و از شبکه های اجتماعی سیگنال های مناسب دریافت نمایید و با تولید و انتشار محتوای مناسب روی سئو و بهینه سازی سایت خود فعالیت کرده و روی این فاکتور تاثیر مثبت بگذارید.
ادامه مطلب





بازدید:
تاريخ : 1396/10/30

در این مقاله می خواهیم ادامه مقاله 200 فاکتور مهم در تعیین رتبه سایت را در اختیار شما قرار دهیم. در قسمت قبل فاکتورهای صفحه و بخشی از فاکتورهای دامنه را که فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشند را با هم بررسی کردیم در این بخش سعی داریم فاکتورهای تعامل با کاربر و سیگنال های شبکه های اجتماعی را با هم مرور کنیم و نکاتی مهم را در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم. این فاکتورها جزو 200 فاکتور گوگل برای رتبه بندی و رنکینگ سایت ها می باشند که نکات سئو نیز در آن ها گفته شده، با رعایت این نکات می توانید رتبه سایت خود را بالا ببرید.

فاکتورهای تعامل با کاربر

رتبه بندی سایت

رتبه بندی سایت

  1. نرخ خروج : اولین مورد که یکی از مورد های مهم نیز می باشد نرخ خروج است نرخ خروج به روشی می گویند که گوگل برای تست کیفیت صفحه استفاده می کند. این روش به این صورت می باشد که زمان حضور افراد در یک سایت را بررسی می کند و در سایتهایی که افراد مدت کوتاهی در سایت هستند و زود خارج می شوند به نشانه بد بودن سایت می باشد.
  2. سایت هایی که بلاک شدند: گوگل دیگر از این روش استفاده نمی کند ولی هنوز در panda موجود می باشد و بعنوان نشانه ای برای کیفیت سایت استفاده می شود.
  3. ترافیک بازگشتی: سایت هایی که بازدیدکنندگان آن بصورت مکرر به آن سایت ها مراجعه می کنند نیز دلیلی بر خوب بودن سایت است و گوگل از این روش استفاده می کند تا کیفیت سایت را بررسی کند و سایت هایی که مجددا به آنها مراجعه می شود رتبه بهتری دریافت می کنند.
  4. ترافیک مستقیم: سایت هایی که دارای ترافیک مستقیم زیاد هستند کیفیت بیشتری نسبت به سایت هایی که دارای ترافیک مستقیم کمتری هستند، می باشند. گوگل با استفاده از اطلاعات کروم تشخیص می دهد که آیا افراد از سایت ها بازدید می کنند و چند وقت یک بار این بازدید صورت میگیرد.
  5. صفحات bookmark کروم: گوگل با جمع آوری اطلاعات کروم به صفحاتی که bookmark در کروم دریافت می کنند رتبه می دهد.
  6. اطلاعات نوار ابزار گوگل: گوگل از اطلاعات نوار ابزار گوگل برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. گوگل اطلاعاتی از قبیل سرعت بارگذاری صفحه و نرم افزار های مخرب و… را از نوار ابزار دریافت می کند.
  7. نظرات : هرچه تعداد نظرات در صفحات بیشتر باشد به نشانه تعامل با کاربر و کیفیت بالای سایت می باشد.
  8. زمان سکون: گوگل دقت زیادی به dwell time دارد یعنی مدت زمانی که افراد بعد از آمدن از صفحه جستجوی گوگل به صفحه شما در آن سپری می کنند. هرچه مدت زمان سپری شده در سایت شما بیشتر باشد رتبه سایت شما بالاتر می رود.
  9. گوگل به صفحات جدید برای جستجوهای خاص یک بهبود رتبه می دهد.
  10. ممکن است گوگل برای کلمات کلیدی مبهم تنوع به serp اضافه کند.
ادامه مطلب




  1  2